Kaapstad, wat een stad!

6 mei 2014

Pas een paar dagen in Kaapstad, maar heb ik al veel meegemaakt hier! Vrijdag morgen stonden Jeroen en ik nog in Nederland, 11 uur KLM entertainment verder waren we aan de andere kant van de wereld. Met de taxi werden we naar het hotel gebracht, dat prima bevalt.

De dagen daarna volgden nog vele taxi ritjes. We zijn naar de haven geweest, elke dag naar andere restaurantjes waar je heel goedkoop en lekker kan eten, naar long street (de place to be als je uit wilt gaan in Kaapstad) en ook naar ons stage adres zijn we tot nu toe elke keer gebracht met de taxi. Daar gaat vanaf vandaag verandering in komen! Jeroen en ik hebben namelijk een auto gehuurd. Het feit dat men hier links rijdt maakt rijden in deze drukke stad een hele uitdaging, maar de eerste rit hebben we gelukkig overleefd zonder problemen.

Ook de eerste dagen van de stage zijn goed bevallen. We lopen stage in een orthopedisch kinderziekenhuis. Het gebouw ziet er echter meer uit als een schooltje dan een ziekenhuis. De mensen die er werken zijn echter allemaal erg aardig en proberen ons zo goed mogelijk op weg te helpen. Maandag hebben we de hele dag operaties gezien en vandaag met de hele staf een rondje over de afdeling gemaakt. We hebben al behoorlijk wat indrukwekkende dingen gezien. Voorbeelden zijn het doorknippen van de hamstrings en het letterlijk loshakken en beitelen van een stuk bot. Ook mogen we helpen met het ingipsen van de patiëntjes en mocht ik vandaag een pin die in de voet van een patiëntje zat er uit halen. We zijn er nu pas twee dagen bezig, dus ik ben erg benieuwd wat we nog meer mee gaan maken.

Morgen is het echter een van de vele nationale feestdagen hier. Dat betekend dat wij een dag vrij zijn. De perfecte mogelijkheid dus om onze nieuwe auto uit te proberen. Het plan is om naar Kaap de goede hoop te rijden en onderweg een stop te maken bij Boulder's beach, het strand waar alle pinguïns zitten. Maar nu eerst genieten van een heerlijk zonnetje aan het zwembad!  Tot snel!

1. Hanneke:
    hallo Jeroen en Mathijs,
    leuk om jullie verslag te lezen en zo op de hoogte te blijven.
    geniet ervan en wees voorzichtig.
    liefs Hanneke
  2. PJ Schenk:
    6 mei 2014
    Mathijs. Heel goed wat je daar doet.Ik hoop dat je je daar nuttig kunt maken, naast alle leuke dingen die je daar beleeft.Succes.
  3. Aukje versteeg:
    7 mei 2014
    Mathijs en Jeroen, geniet ervan en leuk om te lezen welke indrukken jullie opdoen.
    Wees en rij voorzichtig.
    Aukje