Echte Capetonians

11 mei 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal!

Het is alweer zondag, de eerste week van onze reis zit er op. Ik kan eigenlijk niet geloven hoe veel we al gedaan hebben in deze tijd. De tijd vliegt voorbij!

Bij het schrijven van het vorige reisverhaal hadden we onze auto net gehuurd. Een paar dagen en een paar honderd kilometers verder is links rijden de normaalste zaak van de wereld. Verbazingwekkend hoe snel je je daar aan aanpast. De auto is overigens echt de perfecte manier om het land hier te zien!

We hebben de Tafelberg en Kaap de Goede Hoop bezocht en de kustroutes rondom Kaapstad ontdekt. Het is allemaal zo mooi, echt genieten! Op de terugweg van de Kaap zijn we ook nog langs een township gereden. Dit is een wijk waar de armste mensen in zelfgebouwde huizen wonen. Je beseft je dan wel dat er hier nog steeds een hoop mensen in armoede leven en dat we blij moeten zijn dat wij in Nederland alles goed geregeld hebben.

Naast alle natuur is Kaapstad zelf ook een enorme stad waar een hoop te doen is. De dagen erna vonden we het daarom ook wel een goed plan om de stad te verkennen. Het weer is echter niet fantastisch geweest, dus hebben we wat dingen binnen gedaan. We hebben het Aquarium bezocht en koffie gedronken bij de beste koffie tent van de wereld, Truth. Na alle slappe bakkies oploskoffie was dat echt een verademing, daar gaan we zeker nog een keer naar toe!

Na een week elke dag uit eten gaan vonden we het vandaag toch wel tijd worden om iets sportiefs te gaan doen. Daarom zijn we vandaag naar Muizenberg gereden om te surfen. Dat is een hele goede keuze geweest! Surfen is zo leuk! Vantevoren waren we wel bang dat het helemaal niet zou gaan, maar na anderhalf uur les ging het bij ons allebei al best goed. Je voelt je echt een held wanneer het lukt om staand op je board naar de kust te surfen. We zijn er allebei zo enthousiast over dat we volgende week weer gaan!

Het is een week vol nieuwe ervaringen geweest. Veel gezien, veel gedaan, veel mensen ontmoet, we voelen ons ondertussen al echte Capetonians. We gaan ons zeker niet vervelen de volgende weken. Vanavond op tijd naar bed, want morgen begint de nieuwe week vroeg met stage om 8 uur!

Tot snel!

1. PJ Schenk:
    12 mei 2014
    Mathijs
    Geweldig. Dat is nog eens wat anders dan windsurfen op het Oostvoorns meer. Geniet er van want het zal wel weer even duren voordat je weer op zo'n plek bent. En nu maar weer aan het werk ,daar voor ben je er tenslotte.Opa
  2. A.Versteeg:
    13 mei 2014
    Prachtig dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Een goede stageplaats en nog tijd om je te vermaken, houwen zo !!
    Groetjes , opa en oma.