Bye bye Cape Town

30 mei 2014

Dat was het dan. Onze stage en onze tijd in Kaapstad zit er op. Na 4 weken genieten is het tijd om door te gaan. Morgen gaan we met onze nieuwe huurauto op weg richting het oosten van Zuid-Afrika met als eerste bestemming Mossel Bay. Heel erg zonde dat we hier niet langer kunnen blijven, het is hier namelijk top.

De stage is me goed bevallen. Het was interessant om te zien hoe het er aan toe gaat in een ziekenhuis in Afrika. Dat we zelf konden bijdragen aan de operaties was ook mooi. Ik ga de kinderen missen en ik hoop dat er na ons weer anderen komen die de kinderen de aandacht geven die ze nodig hebben.

De laatste week hebben we het redelijk rustig aan gedaan. We zijn voor de laatste keer gaan surfen. Nadat het de eerste keer aardig goed ging was het de tweede keer met een stuk ruiger weer toch heel moeilijk gebleken om te staan. Om toch met het gevoel dat we er iets van konden af te sluiten zijn we vrijdag weer gegaan. En met succes! Het ging top!

In het weekend hebben we een rugby wedstrijd van de Stormers bezocht. Dat was zeker een mooie ervaring. Nadat we gratis kaarten hadden gekregen (altijd leuk als Nederlander) hebben we de hele wedstrijd als echte fans de lokale helden aangemoedigd. Het is een mooi stadion met een goede sfeer, alleen de Kuip blijft toch wel een stuk mooier.
Op zondag zijn we weer gaan toeren, dit keer naar Cape Point. Het is er fantastisch mooi en we hebben er zelfs struisvogels, springbokken en bavianen gespot. Een mini safari dus.

Doordeweeks hebben we alles gedaan wat we nog op onze Bucket list hadden staan. Zo zijn we nog een keer heerlijk koffie gaan drinken bij Truth en hebben we gegeten  bij een typisch Afrikaans restaurant, Mama Afrika. We hebben er krokodil, springbok, struisvogel, kudu en wild zwijn gekregen. Het was allemaal heerlijk!
Verder is ook hier in Zuid-Afrika het ezelen en 30 seconds geïntroduceerd en zijn we donderdag avond voor het laatst gaan stappen in Kaapstad. Een mooie afsluiter!

Vandaag moeten we onze huurauto inleveren en gaan we voor het laatst uit eten hier. De spare ribs/chickenwings combo is toch wel iets wat ik nog een keer moet proberen!
Morgen vertrekken we hier vroeg. Ik heb geen idee hoe het met wifi zit de rest van onze rondreis, maar als ik de mogelijkheid heb zal ik zeker wat van me laten horen!

Hoi hoi!

1. Hanneke:
    30 mei 2014
    Hoi Mathijs, weer leuk om te lezen. Geniet van je vakantie en pas goed op jezelf. Liefs hanneke