De tijd vliegt

21 mei 2014

De tijd vliegt. Alweer bijna 3 weken hier maar het voelt eerder als 3 maanden. Kaapstad is mijn stad geworden. Het voelt als de normaalste zaak van de wereld om 17000 kilometer van Nederland te zijn. Ik maak hier alleen wel een stuk meer mee. Elk moment vrije tijd proberen we te benutten om zo veel mogelijk van Kaapstad en de omgeving te zien.

Natuurlijk moeten we doordeweeks ook naar stage. We zien er een hoop en mogen ook mee helpen met de operaties. De leukste ervaring die ik op stage heb gehad is echter met de kinderen zelf. Toen wij met een zak ballonnen de slaapzalen op kwamen waren we al snel erg populair. De kinderen vermaakten zich uitstekend en ik vond het erg mooi om te zien hoe blij deze kinderen werden van de aandacht die ze kregen en van iets simpels als een ballon. Veel van deze kinderen komen uit de townships en hebben al een hoop ellende gezien. Al op jonge leeftijd wordt van hen verwacht dat ze hun eigen problemen oplossen. Het is daarom mooi dat ze hier ook nog kind kunnen zijn.

Zoals ik al zei doen we naast onze stage ook nog heel veel dingen. Het surfen bij Muizenberg , de kustroutes bij Kaapstad rijden, de Lion's Head beklimmen bij dag en bij nacht, zonsondergang bekijken op Signal Point, het uit eten gaan, het stappen, het is allemaal geweldig! Het is jammer dat we nog maar een weekje in Kaapstad blijven. Daarna gaan we in 2,5 week de rest van Zuid-Afrika ontdekken. Daar kijk ik ook erg naar uit!
Maar nu eerst nog maar even genieten van Kaapstad!

Cheers!

1. PJ Schenk:
    1 juni 2014
    Geweldig dat je er zo van geniet en je kennelijk zo snel hebt aangepast. Daar heb je de rest van je leven gemak van. Ook de ervaringen in het ziekenhuis zullen je bijblijven. Het is goed te horen dat je je het lot van die kinderen echt aantrekt. Hier vinden we alle weelde die we hebben maar normaal. Daar zie je nu in het echt dat het niet overal zo is. Die ervaring is van grote waarde en zal je kijk op de wereld veranderen. Verder geniet er van en zorg dat je veilig weer thuis komt. Opa